súkromná stránka

Aktuality

Tip na cyklotúru - K hradu Krásna Hôrka

Dátum: 01.06.2005 Zdroj: Vladimír Mucha

Trasa: Zádiel – Dvorníky (2 km) – Turňa nad Bodvou (4,5 km) – Hačava (8,5 km) – Chata Zádiel (15,5 km) – Bôrka (4 km) – Drnava (9 km) – Krásnohorské Podhradie (6 km). Dĺžka: 49,5 km.
Prevýšenie: 950 m.
Podklad: Zádiel – Hačava (asfaltová cesta) – Chata Zádiel (9 km lesná cesta, 6,5 km lesná asfaltová cesta) – Bôrka (lesná asfaltová cesta) – Drnava (asfaltová cesta) – Krásnohorské Podhradie (poľná cesta).

Stručný opis: Náročná a členitá, avšak veľmi pekná trasa. V úvode vystupuje z Turnianskej kotliny do Národného parku Slovenský kras. Vedie krajinársky príťažlivou tiesňavou Hájska dolina na Zádielsku planinu. Krátko postupuje južným okrajom Volovských vrchov a Blatnickou dolinou smeruje späť do Slovenského krasu. Prechádza horným okrajom Zádielskej doliny, ktorá je prístupná len pre peších turistov, a spolu s modrou turistickou značkou pokračuje popod planinu Horný vrch do obce Drnava. V záverečnej časti prichádza do Rožňavskej kotliny, kde umožňuje prehliadku historickej dominanty Gemera – hradu Krásna Hôrka.

Podrobný opis: Začneme v obci Zádiel (267 m) tesne pred vstupom do Zádielskej doliny, odkiaľ sa vydáme po štátnej ceste smerom na juh. Prekrížime štátnu cestu č. 50 a smerujeme do obce Dvorníky (214 m). V strede obce odbočíme doľava. Popri Turnianskom rybníku pokračujeme do obce Turňa nad Bodvou (190 m). Scenériu jej okolia dotvára zrúcanina Turnianskeho hradu, ktorá sa vypína severne nad obcou. Pokračujeme k jej severnému okraju, opäť prekrížime štátnu cestu č. 50 a pohodlným miernym stúpaním severozápadným smerom prídeme asfaltovou cestou do obce Háj (261 m), ktorá je vstupnou bránou do hlbokej krasovej tiesňavy Hájska dolina. Tiesňava je súčasťou Národného parku Slovenský kras a oddeľuje Zádielsku a Jasovskú planinu. Za obcou pokračujeme po úzkej asfaltovej ceste, vľavo minieme Hájske vodopády a popri Hájskom potoku náročnejšie vystúpime úzkym dnom doliny. Asi po 5 km stúpania pomedzi skalné steny prídeme do horskej obce Hačava (664 m). Nad obcou pokračujeme poľnou cestou a asi 1 500 m vystúpime na úpätie Zádielskej planiny s neodmysliteľným porastom jalovca. Od rázcestia Hačavské sedlo (795 m) na severnom okraji planiny pokračujeme západne po okraji Národného parku Slovenský kras spoločne so žltou turistickou značkou. V sedle sa otvárajú výhľady na Jelení vrch s televíznym vykrývačom a na hradbu Volovských vrchov na severe. Pokračujeme zalesneným úpätím hrebeňa dlhým (asi 6,5 km) stúpaním (prevýšenie 165 m). Pred výrazným výstupom na Osadník opustíme žltú značku a zatočíme doľava dole. Asi 1 km zostúpime na koniec Blatnickej doliny. Napojíme sa na lesnú asfaltovú cestu, po ktorej pohodlne klesneme popri Chotárnom potoku (asi 6 km). Neskôr sa zatočíme na juh medzi svahy Zádielskej a Bôrčianskej planiny. Zostúpime k Chate Zádiel (490 m), ktorá poskytuje možnosť občerstvenia a ubytovania. Stojí na hornom konci Zádielskej doliny v príťažlivom prostredí pod svahmi krasových planín. Od chaty pokračujeme krátko dole na križovatku asfaltových ciest. Odbočíme doprava a pokračujeme strmším stúpaním popri potoku úzkou zalesnenou Baksovou dolinou. V jej hornej časti vystúpime okrajom lesa a lúkami do Bôrčianskeho sedla (670 m). V otvorenom sedle s kaplnkou sa ponúka pekný výhľad západným smerom do členitého prostredia v okolí doliny Čremošnej. Zostúpime otvoreným terénom asi 1,5 km, až prídeme do obce Bôrka (564 m). Vľavo si všimneme neobarokový kaštieľ a oproti nad obcou skalnatý Soví kameň. Pokračujeme smerom na západ po štátnej ceste vedúcej otvorenou dolinou. Zľava ju lemujú svahy planiny Horný vrch, sprava svahy spadajúce z Volovských vrchov. Po 2 km prídeme na úzke zalesnené dno doliny a neskôr do otvorenej časti k odbočke do obce Lúčka. Odporúčame odbočiť z trasy a navštíviť túto architektonicky zaujímavú obec. Na jej hornom konci si môžeme prezrieť pozostatky stredovekého kostola. Pokračujeme dole dolinou, pričom vpredu môžeme obdivovať dominantný vrch Drieňovec so škrapovým svahom a s listnatým a ihličnatým porastom. Prídeme opäť do zúženia doliny pri obci Kováčová (454 m). Jej príťažlivé okolie dotvára škrapové pole a skalná veža priamo nad kostolom. Pokračujeme zvlneným lesnatým terénom v úzkej a kľukatej doline do obce Drnava (382 m). Pred jej koncom odbočíme z hlavnej cesty doprava a vydáme sa za obec na poľnú cestu vedúcu popod les. Pokračujeme severozápadným smerom k historickej dominante okolia – hradu Krásna Hôrka. Prejdeme okolo futbalového ihriska a vstúpime do Krásnohorského Podhradia (369 m). Odbočka vpravo nás asi po 1,5 km privedie k hradu.

viac...

Cyklista pil a zavinil nehodu

Dátum: 09.05.2005 Zdroj: Korzár

Na uplynulú sobotu tak skoro nezabudne vodička Škody Felícia z Krásnej Hôrky, ktorá jazdila svojím autom po ceste v smere od Krásnej Hôrky do Lipovníka. Pred ňou jazdiaci muž na bicykli totiž znenazdajky, bez znamenia o zmene smeru jazdy a bez obzretia odbočil vľavo. Následkom jeho konania došlo k zrážke, pri ktorej cyklista utrpel zranenia vyžadujúce si dobu liečenia sedem dní.

viac...

Rockový festival prinesie hudbu, piercing, dredy i hokejistov

Dátum: 09.05.2005 Zdroj: Korzár

Prívrženci a nadšenci rockových hudobných festivalov v Gemeri si v dňoch 24. a 25. júna prídu na svoje. V areáli Telovýchovnej jednoty FK Krásnohorské Podhradie sa v týchto dňoch uskutoční úvodný ročník hudobného festivalu Infernofest 2005. Na jeho organizácii sa okrem krásnohorského futbalového klubu podieľa aj samotná obec Krásnohorké Podhradie. Okrem hudby ponúknu usporiadatelia účastníkom podujatia atrakcie typu Hena, čiže japonské maľovanie na telo, poradenstvo v oblasti piercingu, klasické tetovanie, či zapletanie vrkočov spôsobom dredy.

viac...

Deti zapálili les pod hradom

Dátum: 06.04.2005 Zdroj: Korzár

Pod hradom Krásna Hôrka v okrese Rožňava horelo od začiatku tohto roka už trikrát. Vždy okolo tamojšej rómskej osady. Najprv lúka smerom na Paču, predvčerom trávnatá plocha pred osadou a včera les nad osadou. V dedine sa krátko po spozorovaní plameňov rozozvučala siréna odhlasujúca požiar. V rozhlase ľudí vyzývali, aby prišiel pomáhať každý, kto môže, aj s lopatami. Na štyroch hektároch sa vzápätí zišlo 124 ľudí z Krásnohorského Podhradia a z Pače, dobrovoľní i profesionálni hasiči z Rožňavy. "Šťastím bolo, že pomáhalo toľko ľudí. Netrvalo dlho a plochu sme mali uhasenú. Zhorela omladina, duby a hraby. Odhadovaná škoda je 400-tisíc korún," hovorí vedúci technickoprevádzkového oddelenia Okresného hasičského a záchranného zboru v Rožňave Zoltán Šalamon.

Ubytovanie Krásna Hôrka

Vila Erika Krásnohorské Podhradie

Futbalisti Krásnohorského Podhradia chcú v odvete atakovať čelo tabuľky

Dátum: 22.03.2005 Zdroj: Korzár

Zimnú prípravu začali v Krásnohorskom Podhradí už 2. januára 2005 tréningom v telocvični. O tri týždne absolvovali štvordňové sústredenie na Teplom Vrchu, kde sa zamerali na kondično-rehabilitačnú prípravu. V závere sústredenia odohrali prípravné stretnutie v Tornali, kde podľahli v pomere 1:2. Počas nastávajúcich víkendov odohrali ďalšie prípravné stretnutia a to všetky na náhradnom ihrisku v Rožňave, Rožňava -Krh. Podhradie 2:1, Krh. Podhradie - Drnava 7:1, Rožňava dorast - Krh. Podhradie 5:2, 2:2, Krh. Podhradie - Rudná 6:1, Krh. Podhradie - Krh. Dlhá Lúka 5:2, Krh. Podhradie - Vlachovo 6:2, Buzica - Krh. Podhradie 4:2, Jablonov - Krh. Podhradie 2:4.

viac...

Vyrúbal drevo za tri tisícky

Dátum: 16.03.2005 Zdroj: Korzár

Tri kubické metre dreva vyrúbal a ukradol 23-ročný Rožňavčan z lesov v Krásnohorskom Podhradí.

Petíciu za Pačiansky kopec podporili aj v Gemeri

Dátum: 15.03.2005 Zdroj: Korzár

"Vyzbierali sme a starostovi Smolníka sme odovzdali vyše 200 podpisov. Sme jednoznačne proti tomu, aby túto cestu zrušili, pretože naši ľudia tadiaľ nielenže chodia na odpust, ale úsek využívajú i lesníci. Okrem toho, cez leto chodíme cez Pačiansky kopec k Úhornianskemu jazeru a na huby. Aj ja cezeň jazdím zo Spišskej Novej Vsi domov," hovorí starosta Krásnohorského Podhradia Štefan Szarka.

viac...

Na parkovisku pred reštauráciou Železný gróf v Krásnohorskom Podhradí sa opäť kradlo

Dátum: 05.03.2005 Zdroj: Korzár

Po dlhšom čase sa na parkovisku pred reštauráciou Železný gróf v Krásnohorskom Podhradí opäť kradlo. Vo štvrtok krátko po 12. hodine oznámil polícii 37-ročný Jelšavčan, že do služobného osobného motorového vozidla sa tam niekto vlámal. Auto patrí firme so sídlo v Revúcej. Vykradol ho neznámy páchateľ v priebehu polhodiny.

Pozemkové úpravy / Krásnohorské Podhradie

Dátum: 24.01.2005 Zdroj: www.land.gov.sk

24/01/05 Projekt pozemkových úprav v k. ú. Krásnohorské Podhradie
PPU v k. ú. Krásnohorské Podhradie - vedúci projektu Ing. Ivan Hrivňák

viac...

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143